CourtYard is onze koninklijke binnenplaats ter inspiratie voor jou. Hier delen we graag onze Tips & Tricks. Dit keer over Black Friday, business as usual, en AI als een handig tool.
Het is AI & disruptie wat de klok slaat. En toch is AI ook gewoon een verandering, waarvan we er meer hebben gehad. Remember… de mobiele telefoon en het internet?
Pundit #14

Als je de keuzes van klanten écht wilt begrijpen, moet je er niet naar vragen.
Tips & Tricks
- Wel eens gemerkt dat je woordenschat achteruit gaat door podcasts en video’s? Vergroot je woordenschat met AI: de Advanced Vocabulary Coach van Noz Urbina.
- Business as usual: zeker weten. Een organisatie kan namelijk ook tevéél wendbaarheid hebben `How to avoid the Agility Trap’ (NL samenvatting, HBR nov/dec. 2024).
- Liever werkdilemma’s dan werkprocedures? Ze sluiten beter aan bij de werkvloer betoogt het HBR-artikel ‘Build a Corporate Culture That Works’ (NL samenvatting, HBR juli/aug 2024).
- AI – de hype voorbij? In deze LinkedIn post ziet Rob dat AI gehyped wordt, met een wat misleidende HBR-cover als aanleiding…
- Een watermerk voor alle AI content? Lees over Google DeepMind in New Scientist, tip van het platform Content Design Londen.
Mooi werk
Impact door netwerk
- Meer dan 750 artsen en andere zorgprofessionals deden mee aan ons onderzoek naar het Farmacotherapeutisch Kompas, de meest geraadpleegde site in de Nederlandse gezondheidszorg. Via ons eigen netwerk en de redacties was het inzetten van dit netwerk een van de succesfactoren in ons onderzoeksproject voor het Zorginstituut Nederland.
Nieuwe klant
- Voor Business Accelerator verbeteren we het gebruiksgemak van de Business Tracker voor ondernemers. In opdracht van Sander Klos, bekend van zijn inspirerende boek ‘Turbowinst’ (Van Duuren Management, 2023).
Wil je ook weten wat je klanten doen in plaats van wat ze zeggen?
Je wilt dat je klanten en medewerkers super tevreden zijn met jou als organisatie? Wij helpen je graag dit voor elkaar te krijgen, op álle kanalen.
CourtYard als eerste lezen?
Abonneer je op de ContentKings Nieuwsbrief