Vorige week las ik bij de NOS een pijnlijk bericht. Het nieuwe online parkeersysteem voor ouderen in Utrecht is zo ingewikkeld dat zij minder vaak bezoek krijgen van mantelzorgers. Het gevolg? Toenemende eenzaamheid en een groeiende druk op zorginstanties.
Als softwareontwikkelaar weet je dat gebruiksvriendelijkheid geen bijzaak is. Daarom ligt de toekomst ook bij ontwikkelaars die begrijpen wat gebruikers écht nodig hebben. Hoe kom je daar achter? Vaak krijg je dit niet vanzelfsprekend mee vanuit de opdrachtgever.
Vanuit ContentKings merken we dat onze Jobs-to-be-Done (JTBD) methode hiervoor een stevig fundament legt in de Discovery fase.
Daarom deze oproep aan iedereen die software ontwikkelt: Laten we samen zorgen dat elke app en alle software in 2025 voor iedereen eenvoudig wordt. Waarom niet?
Meer weten? Vraag het whitepaper ‘Gebruiksvriendelijkheid, JTBD en IT aan!
(eerder verschenen op LinkedIn)