Design thinking workshop

Ontwikkel klantsucces samen met je dream team

Je weet wat jouw klanten nodig hebben. Maar weet je team het ook? Discussiëren je collega’s nog steeds over wát klanten nodig hebben? Of hoe die klant eruit ziet? Je wilt dat iedereen in je team de juiste keuze voor de klant weet te maken, zonder richtlijn of blauwdruk.

Een verrassende kijk op klanten die je nooit meer kwijtraakt

Een design thinking  workshop bouwt verder op je kennis van de behoeften van je klanten, bijvoorbeeld door een behoefteonderzoek. Met behulp van offline en online tools verdiept jouw team zich in de Customer Job. In de eerste workshop breng je in kaart wat de Desired Outcomes zijn van je klant en wat je Business Results zijn. In de tweede workshops ontwikkelen jullie samen oplossingen (Matching Solutions). Succes gegarandeerd: reken op honderden passende ideeën.

Design Thinking workshop focust op échte behoefte van klanten

Als je de échte behoeften van je klanten kent, bespaar je tijd, moeite en geld. Je weet wat de werkelijke oplossing is voor jouw klanten. Jouw team neemt vanzelf de juiste beslissingen. Design thinking is een probleemoplossende manier van samen werken, waarmee je snel en gericht verassend creatieve resultaten boekt.

In onze design thinking workshop maak je kennis met onze Customer Job methode.  Deze hebben we de afgelopen 20 jaar ontwikkeld voor klanten.

Customer Job Canvas

Een slim tool hierbij is het Customer Job Canvas. Eenvoudig en onmisbaar om onderliggende vraagstukken van je klanten boven water te krijgen.

Met jouw Customer Job Canvas:

  • weet je waar je klanten echt behoefte aan hebben: jouw winnende propositie
  • weet je wat de natuurlijke touch points zijn met je klanten
  • leer je de functionele, emotionele en sociale context van je klanten kennen
  • ontdek je de ‘sweet spot’: welke oplossingen jij te bieden hebt, die ook nog eens optimaal passen bij de échte vragen van je klanten
  • en weet je voortaan de belangrijkste prioriteiten te stellen: voor je budget en je activiteiten.

In company, online & offline

Je kunt deelnemen aan een Design Thinking Workshop met jouw eigen team. Het levert altijd verrassend nieuwe invalshoeken op. Een mooie opstap om kennis te maken met het Customer job canvas en een heel nieuwe kijk op de klant.  Deze is elke eerste dinsdag van de maand.

Geweldig hoe je met deze de methode zo snel tot de kern komt van een probleem, een klant en een organisatie. Ook als je daar helemaal niet vertrouwd mee bent.
Brigitte de Leeuw, Agile coach (Profit-Marketing)

Onderdelen van een design thinking workshop

Strategiefase

Bij de strategiefase heb je een duidelijk gevoel voor richting. Nu komt het erop aan die richting vorm te geven. En zoals je weet: verandering komt niet door een paar Power Point sheets. In de strategiefase bouwen we enerzijds verder op de klantinzichten (plan) en ontwikkelen we anderzijds met jouw team oplossingen (design). In onze design thinking workshop zitten jouw collega’s: zo divers en inclusief mogelijk. Het maakt dat de matchende oplossingen écht vernieuwend zijn. En vaak zéér toepasbaar.

Tools

Parallel aan de design thinking workshops kunnen we een aantal tools inzetten om een scherp beeld te krijgen van de realiteit bij de klant:

  • Usability test: wat ervaren klanten op het platform?
  • Persona’s: hoe krijgen we onze klanten in beeld?
  • Customer Journeys: wat ervaren klanten als ze hun Customer Job volgen?

Jobs to be Done

In een design thinking workshops staan de Customer Jobs van je klanten centraal. Met het Customer Job Canvas leggen we de dynamiek vast tussen de wensen van de klant (Desired Outcomes) en jouw  wensen (Results). In de middenkolom ontstaat dan ruimte voor passende kanalen en matchende oplossingen.

We deden eerder design thinking workshops voor:

Rob Punselie

Meer weten over behoefteonderzoek of wat ContentKings voor je kan betekenen? Neem  dan contact op met Rob.

Bel Rob

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Uitvoering

Succes gegarandeerd. Jouw team maakt het waar: altijd, overal, bij elk van je klanten.