Waarom werken veel digitale oplossingen nog steeds zo middelmatig? Mag de lat niet eens wat hoger?
Met dit soort vragen inspireert Rob al meer dan 25 jaar organisaties om technologie gebruiksvriendelijk en toegankelijk te maken voor iedereen. Als oprichter van ContentKings combineert hij zijn expertise in digitale transformatie met een passie voor klant- en medewerkerservaringen.
Rob is een strategisch denker en verandermanager die complexe programma’s leidt met een focus op échte klantbehoeften. Hij helpt opdrachtgevers barrières te overwinnen door digitale oplossingen eenvoudiger, efficiënter en toegankelijker te maken. Hij introduceerde als pionier de Jobs-to-be-Done (JTBD) methode van Christensen (Harvard University) binnen het gebruikersonderzoek. Deze stelt de échte klantbehoeften centraal staat binnen de hele organisatie.
Met zijn team heeft hij al meer dan 450 succesvolle projecten gerealiseerd, van gebruikersonderzoek binnen IT innovatieprojecten tot complexe verandertrajecten.
Rob is ervan overtuigd dat eenvoudige interfaces en heldere taal cruciaal zijn voor digitale oplossingen die écht werken. Hij inspireert software ontwikkelaars en opdrachtgevers om technologie begrijpelijk te maken voor iedereen, wat leidt tot hogere klanttevredenheid en loyaliteit. Zijn focus ligt altijd bij gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Daarmee runt hij al het onderzoek, en advies binnen ons bedrijf.
Als internetpionier publiceerde Rob in 1998 het eerste boek over schrijven voor het web. Daarnaast schreef hij meerdere publicaties. Hij is een veelgevraagd spreker, trainer en auteur. Zijn missie: technologie toegankelijk maken voor iedereen.
Hij was 8 jaar docent aan de Universiteit Leiden waar hij het curriculum voor Nieuwe Media mede ontwikkelde. Rob startte zijn loopbaan als Publication Manager bij ASML.
Digitale applicaties moeten gewoon prestéren. Gebruikers verwachten performance. Daarin is nog veel te winnen. Rob Punselie