Rob is oprichter van ContentKings (2000). Hij is aanjager van complexe projecten op gebied van contentstrategie en customer experience. Hij adviseert organisaties over hun digitale slagkracht en de noodzaak van innovatie door focus op échte klantbehoeften.

Hij is graag gezien als adviseur bij opdrachtgevers, ook op C-level. Rob kent de complexiteit intern en de mogelijkheden op de markt. Hij brengt de wereld van gebruikers naar binnen. Hij werkt al jaren volgens de ‘Jobs to be done’ (JTBD) uitgangspunten. ContentKings heeft met zijn team 350+ digitale projecten gerealiseerd. Van gebruikersonderzoek tot grootschalige contentproducties.

Rob is internetpionier van het eerste uur. Hij schreef het eerste boek over schrijven voor het web, in 1998. Hij is een bevlogen spreker en publicist. Trainer en docent, auteur van diverse boeken over content, content strategie en online communicatie. Hij was 8 jaar parttime docent Nieuwe Media aan de Universiteit Leiden. Rob startte zijn loopbaan als Publication Manager bij ASML.

Goede technologie moet gewoon werken voor mensen. En dan wel voor álle mensen. 


Boeken

  • ‘Webcommunicatie’, ThiemeMeulenhoff, 2004 (co-auteur Boudewijn Bugter)
  • ‘Websites die werken’, Kluwer, 2003
  • ‘Webontwerp’, ZOO producties, 2003, co-auteur met Peter Kentie e.a.
  • ‘Interface Design & Document Design’, Rodopi, 2000 (co-auteur met Carel Jansen, Piet Westendorp)
  • ‘Wijzer op het web’, Samsom, 1998
  • ‘Leven van het land’, CosmicZebra publishers, 2007
  • ‘Brabant onder water’, CosmicZebra publishers, 2003
  • ’22 onwrikbare wetten van de marketing’, Al Ries & Jack Trout (vertaler, 1994)