Een Contentstrategie beschrijft met welke informatie je je doelstellingen bereikt én je klanten optimaal bedient. Het brengt balans tussen de mensen en middelen, je eigen doelstellingen en de behoeften van je doelgroep. Een Contentstrategie is de conclusie van een analyse die we maken aan de hand van vragen als:

  • wat wil je organisatie bereiken (organisatiedoelstellingen),
  • welke informatiebehoefte heeft je klant tijdens de customer journey,
  • welke interactie sluit aan bij de klantbehoeften,
  • welke content heb je daarbij nodig?

Afstemming op het primaire proces

Een Contentstrategie helpt je bij het tactisch inzetten en de uitvoering van online activiteiten. Communicatie en dienstverlening zijn zo optimaal afgestemd op het primaire proces van je organisatie.

Een Contentstrategie van ContentKings is concreet, specifiek en volledig. Een instrument om je middelen optimaal in te zetten. Je weet wanneer je welke informatie gaat aanbieden, voor wie en met welk doel. Je toegevoegde waarde is concreet en kwantificeerbaar voor elke activiteit.

We ontwikkelden eerder een contentstrategie voor:

Universiteit Maastricht, NWO, Logius, Brabant Water, De Haagse Hogeschool, Public Space Foundation, Provincie Limburg, gemeente Geldrop-Mierlo.

Is al jouw content al relevant?

Laat ons met jou de klantkoers bepalen
Maastricht University

Not only did ContentKings know what works for our end-users; they were also able to inspire the rest of the organization.

Maastricht University

ContentKings developed a convincing digital strategy for Maastricht University with a strong focus on the end user: prospective students, scientists and alumni. Their method helped our organization coordinate our efforts and integrate the organization of our information.

Manon Gorissen
Maastricht University
Hersenstichting

We kozen voor ContentKings mede vanwege hun visie op customer jobs. Deze kernvraagstukken van stakeholders stonden centraal in hun voorstel. Die visie op customer jobs binnen een behoefteonderzoek sprak ons meteen aan.

Lisanne van Daalen de Jel Hersenstichting