Masterclass Customer Loyalty

Fast track naar cruciale inzichten over je klanten

Je staat aan het begin van een project. Dat staat op papier, of nog niet. Nu gaat het nog om dat ándere. Hoe ontwikkel je de overtuigende visie die nodig is om anderen succesvol bij je project te betrekken?

Concrete visie op toegevoegde klantwaarde

Een MasterClass Customer Loyalty is een unieke gelegenheid waarbij ContentKings zijn kroonjuwelen weggeeft aan deelnemers. Van de allereerste stap tot de klap op de vuurpijl staan jouw klanten en hun vraagstukken centraal. Het gezelschap is divers, omdat de MasterClass altijd werkt met open inschrijvingen. Vaak via een congres of event. We werken het liefst met een casus van een van de deelnemers. Een MasterClass is kort, maar hevig en stampvol kennis & inzicht over succesvolle focus op de klant.

Fast track naar Customer Jobs

Waarom kiezen klanten voor jou? Hoe maak je jouw propositie disruptieproof? Maak kennis met de Customer Loyalty methode van ContentKings. Leer hoe je focus houdt op de hoofdzaak: de toegevoegde waarde voor jouw klant. Ons Job Canvas bewijst al jaren dat nieuwe inzichten en doorslaggevende oplossingen geen toeval hoeven te zijn. Onder klanten verstaan we ook cliënten, inwoners of gebruikers. Kortom: iedereen.

Voor wie

  • Voor iedereen die het beste wil halen uit zijn business, budget of platform.
  • Voor organisatoren die een stevig, inhoudelijk onderdeel wil toevoegen aan het programma.

Resultaat

Aan het einde van de masterclass heb je zicht op de drijfveren van je klanten en een effectieve methode om je team duurzaam focus te geven op de toegevoegde waarde voor je klant.

Inhoud

Samen met andere professionals zoomen we in op de drijfveren van jouw klant. Onderwerpen die aan bod komen:

  • De ‘Jobs To Be Done’ theorie van Clayton Christensen & Antony Ulwick
  • Geef je team focus op de klantbehoefte
  • Vergeet doelgroepen: denk in Job Segments
  • Vaststellen van Customer Jobs en bepalen van Customer Outcomes
  • Aanhaken bij Business Mission en Business Goal
  • Customer Job Canvas: wat is het en wat kun je ermee?
  • Casus (een van de deelnemers)

Geweldig hoe je met deze de methode zo snel tot de kern komt van een probleem, een klant en een organisatie waar je helemaal niet vertrouwd mee bent.

Brigitte de Leeuw,
Agile coach Profit-Marketing

Onderdelen van een MasterClass Customer Loyalty

Strategiefase

Een MasterClass Customer Loyalty haakt aan bij de strategiefase, wanneer je een duidelijk gevoel voor richting hebt. Dan komt het erop aan die richting vorm te geven. En zoals je weet: verandering komt niet door een paar Power Point sheets. Als je verder wilt in de strategiefase bouw je enerzijds verder op de klantinzichten (plan) en ontwikkel je anderzijds verder met jouw team oplossingen (design). Wil je een gegarandeerd succesvolle aanpak? Kies dan voor  onze Design Thinking Workshop als vervolg op de MasterClass Customer Loyalty.

Tools

Na de MasterClass Customer Loyalty kunnen we een aantal tools inzetten als vervolg:

  • Design Thinking Workshop: deel je ervaring uit de MasterClass met je collega’s.
  • Analytics/KPI: wat valt er te leren van de statistieken?
  • Usability test: wat ervaren klanten op het platform?
  • Persona’s: hoe krijgen we onze klanten in beeld?
  • Customer Journeys: wat ervaren klanten als ze hun Customer Job volgen?

Jobs to be Done

In een MasterClass Customer Loyalty staan de Customer Jobs van je klanten centraal. Met het Customer Job Canvas leggen we de dynamiek vast tussen de wensen van de klant (Desired Outcomes) en jouw wensen (Results). In de middenkolom ontstaat dan ruimte voor passende kanalen en matchende oplossingen.

We deden eerder een MasterClass Customer Loyalty met:

Ellen Altenburg

Wil je een MasterClass Customer Loyalty opnemen in je congres? Wil je weten wanneer de volgende gepland staat? Neem dan contact op met Ellen.

Bel Ellen

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Uitvoering

Succes gegarandeerd. Jouw team maakt het waar: altijd, overal, bij elk van je klanten.