Expert analyse

Quick scan: waar staan we? Wat pakken we aan?

Soms heb je van die momenten… Is dit het beste ontwerp? Zijn we toe aan nieuwe functionaliteit? Wat is een logische volgende stap voor ons platform? Met een expert analyse krijg je snel en gericht advies van ContentKings.

Minder kosten, heldere acties  

Onze expert analyse geeft je in een kort tijdsbestek een helder beeld van de stand van zaken. De grootste knelpunten en de snelle oplossingen. Het materiaal voor een Road map of een Plan van aanpak. En ook die schrijven graag voor je.

We putten uit onze ruime ervaring van >350 digitale projecten en honderden uren gebruikersonderzoek. Met ons aan boord hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. En je hoeft ook je budget niet in blind vertrouwen over te dragen aan het bureau met de mooiste beloften.

Quick scan

Je wilt je platform aanpakken. Waar ga je beginnen? Hoe groot pak je het aan? Het is belangrijk om de ‘scope’ van je project goed te krijgen. Een herontwerp? Alleen opfrissen?

Een expert analyse is een snelle methode om knelpunten van je website of app boven water te krijgen.  Een frisse blik van buiten op jouw situatie die vertelt wáár jouw oplossingen liggen. Ideaal als het budget of de planning geen usabilitytest of behoefteonderzoek toelaat.

Tijdens de expert analyse kijken zowel een contentspecialist als een usability expert van ContentKings naar de inhoud en gebruiksvriendelijkheid van je site of app. Aan bod komen zaken als:

  • hoe taakgericht is je content,
  • is deze vindbaar, en begrijpelijk voor de doelgroep,
  • klopt de informatiestructuur?

Knelpunten en aanbevelingen

De expert analyse geeft inzicht op detailniveau voor productmanagers, voorlichters, IT’ers, webmasters en redacteuren. In één oogopslag zie je op screenshots waar de knelpunten zitten. Je krijgt in presentatievorm concrete aanbevelingen voor verbetering en praktische oplossingen waarmee je direct binnen je organisatie aan de slag kunt.

Ik kijk niet alleen terug op een prettige maar ook een uiterst effectieve samenwerking. Omdat ik intern vaak ook een adviesrol speel, weet ik dat het samenspel intern-extern heel precies komt. ContentKings weet in dat spel heel duidelijk haar toegevoegde waarde als onafhankelijke adviseur waar te maken.
Alex Nieuwenhuis (Bouwend Nederland)

Onderdelen van een expert analyse

Planfase

Bij de start van een project zoek je een stevig punt van vertrek. Enerzijds is dat de huidige situatie (Use & Learn), maar daaruit wil je snel naar verbetering (Plan). In een expert analyse kijken we los van jouw aanleiding of project naar de realiteit van je klanten en gebruikers. Het uitgangspunt vormen de klantbehoeften. We formuleren de échte vragen  van jouw klanten. Geeft jouw organisatie daarop ook écht antwoord? We kijken naar je platform. Waar gaat het goed? Waar kan het beter?

Tools

Parallel aan het behoefteonderzoek kunnen we een aantal tools inzetten om een scherp beeld te krijgen van de realiteit bij de klant:

  • Analytics/KPI
  • Usability test
  • Usability scan
  • Card Sorting

Jobs to be Done

De basis van een expert analyse zijn de Customer Jobs van je stakeholders. Dit zijn de werkelijke behoeften op problemen waar ze een oplossing voor zoeken. Met het Customer Job Canvas leggen we in de strategiefase de dynamiek vast tussen de wensen van de klant (links) en jouw  wensen (rechts). Zo komt er zicht op passende kanalen en matchende oplossingen.

We deden eerder een expert analyse voor:

Rob Punselie

Meer weten over behoefteonderzoek of wat ContentKings voor je kan betekenen? Neem  dan contact op met Rob.

Bel Rob

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Uitvoering

Succes gegarandeerd. Jouw team maakt het waar: altijd, overal, bij elk van je klanten.