Content productie

Met goede content scoor je bij klanten... en in Google.

Het plan is klaar. De sprintplanning is ambitieus, maar haalbaar. Jouw online team heeft er zin in. Dan komt de realitycheck. Hoe heb je je content geregeld? Of wil je je oude rommel in het nieuwe ontwerp? Nee natuurlijk. En je realiseert je: we hebben héél veel content…

Alle content klaar, zonder een centje pijn

Contentproductie gaat met een andere kloksnelheid dan een design sprint. Heel concreet: als in een sprint de nieuwe productpagina is ontworpen, zijn daarmee niet alle productpagina’s klaar. Waar de sprint verder gaat met een nieuw ontwerp, moet je content team aan de slag om de 99 andere productpagina’s te maken. Die overige 99 moeten immers nét zo goed zijn als de eerste productpagina.

Een perfect ontwerp verdient perfecte content

Als organisatie kun je je stevig verslikken in de content van een nieuw platform. Veel aandacht gaat uit naar het ontwerp. Zoals gezegd, tegenover 1 ontworpen template staan soms wel 99 pagina’s content… En je klanten verwachten dezelfde, consistente kwaliteit.

Kill ‘Lorem Ipsum’

En dan hebben we nog de valkuil van Lorem Ipsum. Want ontwerpers willen graag de vrije hand. Dan is nep content makkelijk. Maar jouw klanten zoeken niet op Lorem Ipsum. En ze lezen het ook niet. Dan kom je er halverwege achter dat de content niet past in de priegelvakjes met Lorem Ipsum… Dan sta je voor de keuze: de content helpt het ontwerp om zeep óf het ontwerp mag opnieuw tegen meerkosten. Met ContentKings aan boord gaat je dat niet gebeuren.

Extra handjes of graag een frisse, nieuwe stijl

Naast het project lopen je bestaande redactiezorgen  gewoon door en je hebt niet zomaar extra handjes paraat. Misschien wil je wel iets nieuws proberen: een nieuwe toon, een nieuwe stijl passend bij de tijd of een herpositionering. Een patroon doorbreken vraagt een frisse blik. Die blik bieden wij. Extra capaciteit van ContentKings betekent ook extra expertise: een investering in de operationele kennis van je weborganisatie.

Door ContentKings sluit de content nu prima aan bij ons uitgangspunt ‘de bezoeker centraal’. Onze redacteuren en adviseurs vonden de presentaties en ideeën leerzaam en prikkelend.
Hoofdredactie (Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport)

Redacteuren met een heldere geest en een scherpe pen

Wij leveren:

  • ervaren contentspecialisten die ontwerpers en developers scherp houden met echte content,
  • schrijvers die moeiteloos aanschuiven in het team en
  • een hoofdredacteur die weet hoe jouw contentstrategie en formats werken.

Onderdelen van content productie

Uitvoeringsfase

In de uitvoeringsfase wil je geen verrassingen. Het ontwerp is klaar, de contentformats zijn vastgesteld, je weet wat de doelstellingen zijn per pagina. Nu gaat het om de kwaliteit van je organisatie. Want een biertje drinken met je vrienden is simpel. Met je buren is al iets lastiger. Maar als je met de straat iets wilt drinken heb je misschien wel een vergunning nodig. En een springkussen. Waarmee we maar willen zeggen: de aantallen doen er zeker toe. 1000 pagina’s met 10 redacteuren is niet hetzelfde als 100 pagina’s met 1 redacteur. Heldere werkafspraken en strakke lijnen van aanleveren zijn de basis van een haalbare  productieplanning. We weten het op basis van jaren ervaring.

Tools

Voorafgaand aan de content productie zetten we een aantal tools in om de productie mogelijk te maken:

  • Card Sorting – hoe zien je klanten de samenhang van je content?
  • Treejack – werken de labels van je navigatie?
  • SEO – wat zijn de zoekwoorden van je doelgroep?
  • Content audit – hoe past je content bij je ambitie?

Jobs to be Done

Ook in de uitvoeringsfase blijft de blik gericht op werkelijke toegevoegde waarde voor je klant. Hoe dragen we bij aan zijn Customer Job? Welke oplossing of content doet dat het beste? Wat zijn de KPI’s per pagina? Wie is intern de eigenaar van de Customer Job? In de uitvoering kiezen we voor de passende kanalen en de matchende oplossingen die we eerder in de strategiefase hebben vastgesteld.

We deden eerder content productie voor:

Rob Punselie

Meer weten over content productie of wat ContentKings voor je kan betekenen? Neem  dan contact op met Rob.

Bel Rob

1

Analyse

Ken de échte behoefte van klanten en medewerkers.

2

Strategie

Ontwikkel met je team een contentstrategie die werkt.

3

Implementatie

Duurzaam succes voor klanten en medewerkers.