Content marketing & SEO

Ga voor relevante content op álle touch points

Relevante content is de succesfactor van alle marketing. Seth Godin zei het al ‘content marketing is the only marketing left’. Maar hoe doe je dat? Op welke content zitten jouw klanten te wachten? Welke zoekwoorden horen bij hun Customer Job? Welke antwoorden verwachten ze?

Succesvolle touch points in álle customer journeys

Content Marketing & SEO volgens onze aanpak:

  • heldere definitie van relevante content in alle customer journeys.
  • customer journey’s die zijn gebaseerd op échte klantsituaties (geen fantasiereizen).
  • Een SEO strategie met ene duidelijke road map en actieplannen.
  • persona’s die letterlijk en figuurlijk uit het leven zijn gegrepen.
  • een contentplan met formats voor alle kanalen (online & offline).
  • een redactieplan met proces, rollen en verantwoordelijkheden.

 

Succes nu, succes straks: werken met een Road Map

Wel eens een digitaal project opgeleverd? En, hoe ziet dat eruit… na 6 maanden? Of na een jaar?

ContentKings bedenkt met jouw organisatie duurzame redactieprocessen zodat je redactie zelfstandig verder kan.

Mensen, platforms & richtlijnen

  • platforms waarbij je de kwaliteit van je content duurzaam bewaakt
  • richtlijnen, standaarden en processen die inspireren én toetsen
  • projectleiders en inspirerende eindredacteuren die het overzicht bewaren, kwaliteit bewaken & trainingen geven.

Een investering in content marketing & SEO is daarmee een investering in de operationele kennis van je weborganisatie.

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Renzo van Dongen
Digital content manager Peugeot

Skills, tools & vision

Een goede webredacteur is een multidisciplinair team verzameld in één persoon. Empathisch, overtuigend, taalvaardig, visueel sterk en met een neus voor goede verhalen. Een uitdagend eisenpakket. Wij trainen je redacteuren zodat je contentstrategie ook leidt tot content met een duurzaam rendement.

Onderdelen van content marketing & SEO

Uitvoeringsfase

In de uitvoeringsfase wil je geen verrassingen. Het ontwerp is klaar, de contentformats zijn vastgesteld, je weet wat de doelstellingen zijn per pagina. Nu gaat het om de kwaliteit van je organisatie. Want een biertje drinken met je vrienden is simpel. Met je buren is al iets lastiger. Maar als je met de straat iets wilt drinken heb je misschien wel een vergunning nodig. En een springkussen. Waarmee we maar willen zeggen: de aantallen doen er zeker toe. 1000 pagina’s met 10 redacteuren is niet hetzelfde als 100 pagina’s met 1 redacteur. Heldere werkafspraken en strakke lijnen van aanleveren zijn de basis van een haalbare productieplanning. We weten het op basis van jaren ervaring.

Tools

Tijdens aan de content marketing & SEO kunnen we een aantal tools inzetten:

  • SEO – wat zijn de zoekwoorden van je doelgroep?
  • Technische SEO optimalisatie met de ContentKing app
  • Analytics/KPI – wat vertellen de statistieken?
  • Content Formats – inzichten verwerken naar content richtlijnen.
  • Content audit – hoe past je content bij je ambitie?

Jobs to be Done

Ook in de uitvoeringsfase blijft de blik gericht op werkelijke toegevoegde waarde voor je klant. Hoe dragen we bij aan zijn Customer Job? Welke oplossing of content doet dat het beste? Wat zijn de KPI’s per pagina? Wie is intern de eigenaar van de Customer Job? In de uitvoering kiezen we voor de passende kanalen en de matchende oplossingen die we eerder in de strategiefase hebben vastgesteld.

We deden eerder content marketing & SEO voor:

Rob Punselie

Meer weten over content marketing SEO of wat ContentKings voor je kan betekenen? Neem  dan contact op met Rob.

Bel Rob

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Uitvoering

Succes gegarandeerd. Jouw team maakt het waar: altijd, overal, bij elk van je klanten.