Coaching

Ontwikkel een dream team voor je platform

Je hebt je plannen gesmeed. De livegang is gepland. Dan is nu de vraag: waar staan we over 6 maanden? Of over 18 maanden? Een succesvol platform is teamwork. Dat team ontstaat niet vanzelf.

Een team met scherp oog voor wat klanten écht nodig hebben

Na een project laat ContentKings de bal niet graag vallen. Vaak is er een aanzienlijke inspanning verricht: een nieuw ontwerp, nieuwe content, een betere customer experience. Dat willen we niet graag verloren laten gaan. Met een coaching traject vertalen we het project naar een Road Map, met daarin mijlpalen en resultaten. Ook KPI’s kunnen onderdeel zijn van een content- of redactieplan. Het einddoel: een blijvend succes van het platform.

Duurzaam resultaat

Disruptieve spelers verschijnen, traditionele organisaties verdwijnen. Je moet tegenwoordig snel en wendbaar zijn. Door agile te werken bijvoorbeeld. Of in zelfsturende teams. Maar hoe voorkom je chaos?

Coaching door ContentKings geeft iedereen in jouw organisatie zicht op de behoefte van de klant, de ‘Jobs to be Done’. Het materiaal uit de design thinking workshops houden we levend.

In heterogene teams benoemt iedereen zelf wat hij of zij kan bijdragen aan het oplossen van werkelijke klantproblemen.

ContentKings helpt je:

  • draagvlak vergroten voor de behoeften van je klant (Jobs to be Done),
  • realistisch op koers varen te midden van de waan van de dag,
  • gewenste resultaten afstemmen van jouw klant en jouw organisatie,
  • de brug slaan tussen communicatie, IT, juridische zaken, management en bestuur.

Rob is een vakbekwame consultant die daarnaast de goede eigenschap heeft anderen te coachen waardoor je veel van hem kunt leren. Met zijn positieve kijk op vraagstukken is het ook gewoon een prettig persoon om mee samen te werken.

Ingmar van Oosten
Projectleider allesuitjezelf.nl

Onderdelen van coaching

Uitvoeringsfase

In de uitvoeringsfase wil je geen verrassingen. Het ontwerp is klaar, de contentformats zijn vastgesteld, je weet wat de doelstellingen zijn per pagina. In het project had je heldere werkafspraken en strakke lijnen van aanleveren. In de beheersfase (Use & Learn) ligt dat lastiger. Nu gaat het om de kwaliteit van je gewone organisatie. De waan van de dag maakt het soms moeilijk koers te houden. Dan helpt een paar externe ogen die maandelijks meekijken. Dat is wat een coach doet.

Tools

Parallel aan coaching kunnen we een aantal tools inzetten:

  • Analytics/KPI: hoe goed ligt het team op koers volgens de statistieken?
  • SEO: wat zijn de resultaten in Google?

Jobs to be Done

Het belangrijkste instrument voor het stellen van prioriteiten zijn ook bij coaching de Customer Jobs van je klanten. Met het Customer Job Canvas leggen we de dynamiek vast tussen de wensen van de klant (links) en jouw  wensen (rechts). In de middenkolom ontstaat dan ruimte voor passende kanalen en matchende oplossingen. Tijdens de coaching is dit het referentiekader waarop we resultaten toetsen, bijvoorbeeld op een KPI.

We deden eerder coaching voor:

Rob Punselie

Meer weten over coaching of wat ContentKings voor je kan betekenen? Neem dan contact op met Rob.

Bel Rob

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Uitvoering

Succes gegarandeerd. Jouw team maakt het waar: altijd, overal, bij elk van je klanten.