Bootcamp Customer Experience

Fast track naar cruciale inzichten over je klanten

Je staat aan het begin van een project. Dat staat op papier, of nog niet. Nu gaat het nog om dat ándere. Hoe ontwikkel je de overtuigende visie die nodig is om anderen succesvol bij je project te betrekken?

Concrete visie op toegevoegde klantwaarde

Een Bootcamp CX is een unieke gelegenheid waarbij ContentKings zijn kroonjuwelen weggeeft aan het MT van je organisatie. Van de allereerste stap tot de klap op de vuurpijl staan jullie klanten en hun vraagstukken centraal. We werken vanuit een casus van jullie organisatie. Een Bootcamp CX is intensief, hevig en stampvol kennis & inzicht over succesvolle focus op de klant.

Fast track naar Customer Jobs

Waarom kiezen klanten voor jouw organisatie? Hoe maak je jouw propositie disruptieproof? Maak kennis met de Customer Experience methode van ContentKings. Leer hoe je focus houdt op de hoofdzaak: de toegevoegde waarde voor jouw klant. Ons Job Canvas bewijst al jaren dat nieuwe inzichten en doorslaggevende oplossingen geen toeval hoeven te zijn. Onder klanten verstaan we ook cliënten, inwoners of gebruikers. Kortom: iedereen.

Voor wie

Voor een ambitieus MT dat het beste wil halen uit haar business, budget en mensen.

Resultaat

Aan het einde van de Bootcamp heb je gezamenlijk zicht op de drijfveren van je klanten en een effectieve methode om je team duurzaam focus te geven op de toegevoegde waarde voor je klant.

Inhoud

Samen met andere professionals zoomen we in op de drijfveren van jouw klant. Onderwerpen die aan bod komen:

  • De ‘Jobs To Be Done’ theorie van Clayton Christensen
  • Geef je teams focus op de échte klantbehoefte
  • Vergeet doelgroepen: denk in Jobs
  • Vaststellen van Customer Jobs en bepalen van Desired Outcomes
  • Business Mission en Business Goals toegepast op klantrelaties
  • Customer Job Canvas: wat is het en wat kun je ermee?
  • Casus

Geweldig hoe je met deze de methode zo snel tot de kern komt van een probleem, een klant en een organisatie waar je helemaal niet vertrouwd mee bent.

Brigitte de Leeuw,
Agile coach Profit-Marketing

Onderdelen van een Bootcamp Customer Experience

Strategiefase

Een Bootcamp Customer Experience haakt aan bij de strategiefase, wanneer je een duidelijk gevoel voor richting hebt. Dan komt het erop aan die richting vorm te geven. En zoals je weet: verandering komt niet door een paar Power Point sheets. Als je verder wilt in de strategiefase bouw je enerzijds verder op de klantinzichten (plan) en ontwikkel je anderzijds verder met jouw team oplossingen (design). Wil je een gegarandeerd succesvolle aanpak? Kies dan voor het hele Customer Experience programma.

Tools

Na de Bootcamp CX kunnen we een aantal tools inzetten als vervolg:

  • Analytics/KPI: wat valt er te leren van de statistieken?
  • Usabilitytest: wat ervaren klanten op het platform?
  • Persona’s: hoe krijgen we onze klanten in beeld?
  • Customer Journeys: wat ervaren klanten als ze hun Customer Job volgen?

Jobs to be Done

In een Bootcamp CX staan de Customer Jobs van je klanten centraal. Met het Customer Job Canvas leggen we de dynamiek vast tussen de wensen van de klant (Desired Outcomes) en jouw wensen (Business Results). In de middenkolom ontstaat dan ruimte voor passende kanalen en matchende oplossingen.

We deden eerder een Bootcamp CX met:

Ellen Altenburg

Wil je een MasterClass Customer Loyalty opnemen in je congres? Wil je weten wanneer de volgende gepland staat? Neem dan contact op met Ellen.

Bel Ellen

1

Analyse

Wij laten je zien wat er leeft bij jouw klanten.

2

Strategie

Samen met jouw team zetten we de winnende koers uit.

3

Implementatie

Duurzaam succes voor klanten en medewerkers.