Pieter is een bevlogen ontwerper en strateeg: nieuwsgierig, betrokken en oplossingsgericht. Hij adviseert over de effectiviteit van zowel visuele als verbale online-communicatie. Pieter is daarbij advocaat van de gebruiker en pleit voor ‘inclusive design’: ontwikkel producten die zo helder, simpel en gebruiksvriendelijk mogelijk zijn. Hij doet kwalitatief onderzoek en brengt daarmee de behoeftes van de gebruikers én de interne organisatie en organisatiedoelen in kaart.

Hij adviseert zijn klanten rondom digitale innovatie, services en branding, maar ook over de inrichting van hun projectorganisatie. Een goed concept is immers niet genoeg, succes komt vooral door de executie. Door zijn jarenlange ervaringen in complexe digitale projecten weet hij hoe ontwerp- en ontwikkelteams het beste kunnen samenwerken. Hij is een groot voorstander van ‘omdenken’ en past graag design thinking toe: zoals in co-creatie en user centered design. Hij kiest waar mogelijk voor een agile aanpak waarbij er iteratief en multidisciplinair wordt samengewerkt.

Pieter kijkt uit naar een constructieve samenwerking en adviseert je graag op het gebied van:

Gebruikers moeten niet op hun tenen. De ontwerper moet door de knieën.

Pieter is bestuurslid van het Design Management Netwerk (DMN), lid van de selectiecommissie ‘Best Client’ van de Dutch Design Awards (DDA) en jurylid van de Europese N.I.C.E. Awards (innovatie en creatieve industrie) en de DME Design Management Awards (opdrachtgeverschap, design als aanjager van innovatie).

Hij publiceert regelmatig, is spreker op congressen, modereert bijeenkomsten en leidt workshops. Hij is gastdocent bij diverse opleidingen, w.o. Universiteit Nyenrode, TU/e, Design Academy Eindhoven, HKU Utrecht, Hogeschool InHolland en KU Leuven.

Portret Pieter Aarts