Een Contentstrategie beschrijft met welke informatie je je doelstellingen bereikt én je klanten optimaal bedient. Het brengt balans tussen de mensen en middelen, je eigen doelstellingen en de behoeften van je doelgroep. Een Contentstrategie is de conclusie van een analyse die we maken aan de hand van vragen als:

  • wat wil je organisatie bereiken (organisatiedoelstellingen),
  • welke informatiebehoefte heeft je klant tijdens de customer journey,
  • welke interactie sluit aan bij de klantbehoeften,
  • welke content heb je daarbij nodig?

Afstemming op het primaire proces

Een Contentstrategie helpt je bij het tactisch inzetten en de uitvoering van online activiteiten. Communicatie en dienstverlening zijn zo optimaal afgestemd op het primaire proces van je organisatie.

Een Contentstrategie van ContentKings is concreet, specifiek en volledig. Een instrument om je middelen optimaal in te zetten. Je weet wanneer je welke informatie gaat aanbieden, voor wie en met welk doel. Je toegevoegde waarde is concreet en kwantificeerbaar voor elke activiteit.

Ook op zoek naar meer relevantie?

Bel ons op +31 (0)10 – 2010888 of stuur een bericht.

We ontwikkelden eerder een contentstrategie voor:

Universiteit Maastricht, NWO, Logius, Brabant Water, De Haagse Hogeschool, Public Space Foundation, Provincie Limburg, gemeente Geldrop-Mierlo.

Zuid-Holland Intranet 2

De vertaling naar taakkaarten werkte als een speer. Dat was inspirerend voor het ontwerpteam.

Ingeborg Weltevrede
Communicatieadviseur, Provincie Zuid-Holland
Zuid-Holland Intranet 1

Niet aannemen, maar echt onderzoeken wat de gebruiker nodig heeft. Dat deed ContentKings met ons samen.

Ingeborg Weltevrede
Communicatieadviseur, Provincie Zuid-Holland