Court Tard #08

In de toekomst past het ziekenhuis in je broekzak. Ook een prototype zal aantrekkelijk moeten zijn want anders herkennen gebruikers de ziel ervan niet. Ondertussen leest Google al jouw data, kijken ze naar wat je eigenlijk echt wilt, én gaan we sneaky snappen. Hierbij onze leestips van vandaag.

Leestip 1: Met een Minimum Viable Product (MVP) kun je snel testen hoe mensen jouw nieuwe dienst of product gaan gebruiken. Maar is dat MVP dan nog wel begerenswaardig, zit de ziel er wel in? Boris Nihom pleit voor een Minimum Desirable Product (MDP) en legt uit wat dat zou moeten zijn.

Leestip 2: De manier waarop Google de populariteit van een pagina beoordeelt verandert continu. De zoekmachine kijkt steeds meer naar relevantie. Volgens Brechtje van Houtem moet je ‘memorable’ zijn. Een sterk merk. Zowel online als offline. Mensen moeten naar je site wíllen komen.

Leestip 3: Dit keer een kijktip: volg eens een college aan De Universiteit van Nederland. Bijvoorbeeld bij Lucien Engelen (RadboudUMC). Hij vraagt zich af of het ziekenhuis straks in je binnenzak zit. “In de toekomst meten we zelf wel even onze bloeddruk op onze mobiel, appen het door naar het ziekenhuis en videobellen met de dokter als consult.”

Geef je op voor de Court Yard Nieuwsbrief en krijg de leestips en meer in je mailbox