Court Yard #06

Ben jij ook klaar met al die enquêtes? Je bent niet de enige. Gebruik dus andere tools om te achterhalen wat je klanten nou echt bezighoudt. En, wat blijkt… ze zijn niet altijd rationeel bezig. Hierbij onze leestips van vandaag.

Leestip 1: Customers insights zijn key, maar vallen we de klant niet te vaak lastig? Veel mensen hebben genoeg van steekproeven, enquêtes en vragenlijsten. En wetenschappers zijn bezorgd. Want hoe maak je je onderzoek dan nog representatief?

Leestip 2: Gelukkig zijn er nog veel andere methodes om onderzoek naar je klant te doen. Check de User Centered Design Toolbox. Een initiatief van UX-onderzoeker en ontwerper Tristan Weevers. Over Immersive Workshops, het uitdelen van Cultural Probes en meer.

Leestip 3: Als je het gedrag van je doelgroep wilt veranderen, zijn ‘kennis’ en ‘houding’ veel minder belangrijk dan gedacht. Mensen zijn namelijk behoorlijk irrationeel en laten zich vaak leiden door emoties. De rijksoverheid geeft 10 onmisbare adviezen voor communicatie gericht op gedragsverandering.

Leestip 4: Hoe communiceer je succesvol in de spreekkamer? Drie goede standaardvragen helpen zowel de patiënt als de dokter. En het werkt!