Court Yard 02

Vertrouw je een YouTuber met jouw merk, en als je dat doet, wie is dan de baas over de dialoog? Vraag het aan Donald Trump, die heeft een Ghost in zijn telefoon. Hij Twittert met twee tongen. Gevaarlijk, zeker nu iedereen meekijkt. Hierbij onze leestips van vandaag.

Leestip 1. YouTubers zijn gewild onder marketeers, want bereik = goed. Maar, huur wel een puber in als tekstschrijver. Want zoals RamboAlkmaar zegt: ‘tatta problems………’. Ervaringsexpert Marja Koster schreef er een goed stuk over.

Leestip 2. Dat is even wennen. ‘Wat je vertelt moet tegenwoordig gewoon waar zijn.’ Je kiest je positionering maar moet daarna ook leveren (want iedereen kijkt mee). Lees: De positioneringstrategie is de oerknal van de marketing van Tadek Solarz, van Coolminds Marketing Group

Leestip 3. David Robinson analyseerde Tweets van Donald Trump en wat blijkt: ze zijn niet allemaal van hem. Zijn campagneteam fungeert als vriendelijke Ghost Writer. Tja, welke Trump willen we in The White House? Lees een samenvatting op communicatieonline (met een link naar de bron).

Leestip 4. Er zijn tientallen bedrijven die azen op jou en je gegevens, jouw gedrag is ‘het nieuwe goud’. Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis schreven ‘Je hebt wél iets te verbergen‘, en tonen aan waarom privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is.